3 Şubat 2015 Salı

EK GIDAYA GEÇİŞ


Merhaba ek gıdaya geçiş konusunda pek çok araştırma yaptım.Ne vermeliyim konusu beni çok tedirgin ediyordu. Nasıl başlayacağımı bilemiyordum. Emzirmek çok kolaydı. Ve ben hep emzirmeyi tercih ediyordum :) Ama oğlumun kilo alımı yavaşlayınca ve emerken eskisi kadar çok yutkunmadığını anlayınca bende ek gıdaya başlamam gerektiğini düşündüm. Ama önce çok az başlayıp oğlumun hazır olup olmadığını anlamalıydım. Öncelikle nasıl hazır olduğunu anlamalısınız.Ondan bahsetmek istiyorum.
Eğer bebeğiniz kucağınızda yatmayı istemiyor ve kendini yukarı (oturur pozisyona doğru) kaldırmaya çalışıyorsa siz yemek yerken yediğinize bakıyorsa ve ağzını şapurdatıyorsa destekli bi şekilde oturtmaya başladıysanız ek gıdaya geçme vaktiniz gelmiş demektir.
Ek gıdaya geçişte unutmamamız gereken en önemli kural 3 gün kuralı!. Bu kural ne demek ? diyorsanız şöyle açıklayım. 3 Gün boyunca aynı şeyi tattırmanız gerekiyor ki alerjisi olup olmadığını kolayca anlayabilesiniz. Mesela ilk bulamaç yapmayla başlarsanız bebeğinizin hangi gıdaya alerjisi olduğunu anlayamazsınız. Ve alerji testi yaptırmak zorunda kalırsınız. Ben Çınara ilk olarak havuç suyu ile başladım.3 gün verdim. İlk gün bi çay kaşığı daha sonra iki ve sonra da 3. Daha sonra da 10 15 ml kadar verdim ve hepsini içti. Sonra elma suyu denedim. Aynı şekilde çok severek içti ikisini de . Elma suyu ishal etti bu arada. Bi hafta sonra da cam rende ile elma ve havuç rendeleyip püresini az az yedirdim ve onuda kabul etti. Önce biraz katı olduğu için ve henüz kaşığa alışık olmadığı için bebeğiniz diliyle geri itecektir. Siz istemediğini düşünmeyin. Tekrar verin. (sevmediği zaman zaten midesi bulanır gibi öğürecektir) Kimileri ilk sebzeyle başlamayı öneriyor. Kabak havuç gibi. Ama ben havucu tercih ettim. Elmayla da devamını getirdim. Oğlum ek gıdaya başladığında 5. ayın içindeydi. Henüz doldurmamıştı. Belki erken diye düşünebilirsiniz ama ben hazır olduğundan emindim ki hiç bi sorun yaşamadım.
Sonrasında ARI mamanın pirinç unuyla içerisine önce bir taneden başlayarak cicibebe ile muhallebi yaptım. (bu tarifleri ayrıca yazıcam) Katı olmasına rağmen gayet sorunsuzca yedi. Tabiki ilk seferinde kabızlık yapıyor. Ama sonrasında bolca emzirirseniz bu sorun ortadan kalkıyor. Ya da elma armut suyu verebilirsiniz. Kabızlığa armut suyu özellikle birebir. Gerçi ben çoğu zaman muhallebinin içine bi kaşık saf zeytinyağı katmaya başlamıştım ve kabızlığını önlemiştim. Kakası katılaşıyor zaten bu sizi korkutmasın. Ek gıda alan bebeğin kakasında değişiklik illa ki oluyor. Yine cam rendede rendeleyip muz verdim ilk gün az az. Cam rende de muzu çok sıkmadan rendelemek gerekiyor parçalanmaması için ve sulu bi kıvama geliyor. Muzu önce sıvı olarak verdim alışınca çatalla ezdim. Bazen de muhallebisine kattım (zeytinyağı ile birlikte) Muzla armutu ayrı ayrı tattırıp alerjisi olmadığını anladığınızda muhallebinin içerisine de koyabilirsiniz. Armutu da cam rende de rendeleyin. İkisini de katınca tadı ve besleyiciliği çok yüksek oluyor. Özellikle gece çok uyanan bi bebekse bunu akşam saatlerinde denemenizi öneririm. Daha sonra da BEBELAC  devam sütüne başladım. Bunu biberonla veriyorum. Bazen APTAMİL devam sütünü de biberonla veriyorum ve bebeğim aynı zamanda emiyor. Şuan 6 ayını doldurdu. Bu arada yumurta sarısına da başladık biz.(unutmayın yumurta beyazı bir yaşına kadar yasak) Tabiki çok vermemek şartı ile yarısıyla başlamanız gerekiyor. Ayrıca içerisine labne peynirde koyuyorum ve severek yiyor. Pekmezede iki gündür başladım. Bunları detaylıca tarifler olarak yazıcam. Şimdilik aklıma gelenler bunlar hatırladıkça da güncellemeye çalışıcam. Sormak istediklerinizi mail ve instagramdan ya da buraya yorum yaparak sorabilirsiniz.
SEVGİLER..