30 Ekim 2015 Cuma

ÇOCUKLARDA GRİP !

Çocuklarda grip


Ve yine geldi çattı o soğuk sevimsiz kış mevsimi. Ben kışı sevmiyorum. Çünki yaşadığım şehir itibariyle bitmek bilmeyen kış geçiriyoruz burada..! bu da bizi soğutuyor tabiki. :) Kışın gelmesiyle yine tıkanan burunlar, kağıt mendiller, ilaçlar,hastaneler sezonu da açılmış bulunuyor. Oğlumda bu ara mevsimden nasibini aldı ve bu yıl ki ilk gribini geçirdi. Peki biz çocuklarımız grip olduğunda neler yapmalıyız ?? Öncelikle sadece grip olduğu zaman ben asla şurup kullanmıyorum. Çok ateşi olmadığı sürece tabi. Grip olduğunda genelde ateşi olmuyor çocukların. Griple birlikte, boğaz enfeksiyonu yada öksürük vs. yoksa ateşsiz atlatıyoruz çoğu zaman. Ben ağrı kesiciyi de çok zorda kalmadığım sürece vermiyorum. Burnu tıkalı olduğunda ise, günde 3 4 defa serum fizyolojik sıkıyorum. Burnu kapalı olan bir bebeğin, burun kanallarının açılması, burundaki sıvının ciğerlerine inip bronşit olmasının engellenmesi demektir. Burun akıntısı bu sebepten tehlikeli olabiliyor. Yapmanız gereken deniz suyu yada serum fizyolojik ile burun kanallarını açmak ve akmasını sağlamak. Bir de bu işin gece yatması tıkanık burunla nefes alamaması var tabi. Burda da devreye coldmix girerek hayatımızı kurtarıyor. Reklamını ilk gördüğümde aldığım bu üründen son derece memnun kaldığımı da söylemek isterim. Sadece oğlumda değil biz büyüklerde de işe yarıyor. (Bizde ki yeşil olan kutusu) Ne işe yarar bu coldmix diyorsanız; Yastığına yada omzuna bir damla damlattığınızda o kadar fresh naneli bir konu yayıyor ki, bu sayede burun kanalları açılıyor. Tabi çok fazlasının ciğerlere zarar vereceğini de bilmenizi isterim. Yastığının ağzına yakın olmayan kısmına yada yorganına damlatmanızda yetiyor. Çok yakın olduğunda, (ben kendime denemiştim ! )aşırı mide bulandırıcı bir koku olabiliyor. Son olarakta oğlum hastayken bol bol ıhlamur kaynatıyorum. Sade içmezse mamasını yapıyorum. Yada az bi şeker ve limonla içiriyorum. Ihlamurun da  balgam söktürücü etkisi olduğu için, kolayca atlatıyor oğlum. Sizlerde sadece grip nezle olan çocuklarınızda bu ürünleri rahatlıkla kullanabilirsiniz. Tabi  tek temennim, çocuklarımız hiç hasta olmasın...:( Amin Sevgilerle..