8 Ekim 2015 Perşembe

Emzirme hikayem

Emzirme hikayem
Öncelikle herkese merhaba..  emzirme haftası arefesinde bende sizlere kendi emzirme duygularımı anlatmak ve ufak tavsiyelerde bulunmak isterim.  06.08.2014 tarihinde minik yavrumu kucağıma aldım. Ve o sanki daha önceden biliyormuş gibi ağzıyla meme arıyordu adeta.. Ben korka korka utana sıkıla göğsümü açtım. Ve oğlumu emzirmeye başladım. O ilk an o ilk temas anlatılmaz bir duygu.. İlk başlarda tabiki süt geliyormuydu bilmiyorum. Çınar emiyordu ama ben hissedemiyordum. Zamanla alıştım hissetmeye tabi. Derken aradan 1 hafta geçti geçmedi göğüslerimde yara oluştu. Hatta kanamaya bile başladı. O acı öyle kötüymüş ki sanki sırtınızdan ciğerlerinizin söküldüğünü hissediyorsunuz yada biri sizi hançerliyor. Dayanılmaz bir acıydı kısacası. Ve benim için o güzel duygu kabusa dönmüştü artık. Uyanıp ağladığında o kadar isteksiz emziriyordum ki.. Kendime kızıyordum ağlıyordum ama ne kullandıysam geçmedi. 40 50 gün sonra kendiliğinden geçti..  Tam rahata erdim derken ise oğlum kucakta emmeyi reddetmeye başlamıştı. Nasıl denediysem olmadı. Ağlıyor uğunuyordu artık. Emmek istemiyordu ama açtı.. O kadar çaresiz kaldığım günler oldu ki. Kendi kendime o kadar çok ağladım ki.. Nasıl ederim naparım diye düşünürken yatarak emzirmeyi akıl ettim birden. Ve önce onuda reddetsede çok acıktığı zaman verdim ve alıştı. Nihayet emzirebiliyordum hemde acısız sancısız oğlumda zevkle emiyordu.. Çok şükür ! Sütüm çoktu o zamanlar tabi herkesinde gözü kalıyordu. Ve sürekli mastit oluyordum. Onunda ağrısı çok zor. Her iki göğüsüde yeterince emzirmemekten oluyormuş. Havluyu ütüyle ısıtıp sütü sağarak uğraşırdım boşaltmak için çok ağrısada o şekilde geçerdi.. Tabi ben yatarak emzirdiğim için evden bir yere gitmek istemiyordum. Gittiğim her evde nereye yatarım diye düşünmektense utanıp çekinmektense gitmemeyi tercih ediyordum. 5 buçuk altı aya kadar oğlum sorunsuz yatarak emiyordu. Sonra bi hastalandı. Öksürük ateş burun tıkanıklığı emmekte zorlanıyor istemiyordu. Tabi ek gıdayada pirinç unu meyve püresi falan başlamıştım. Sadece geceleri pirinç unuyla muhallebi veriyordum. Gündüzleride bazen meyve püresi. Ve o dönemde sütümde azalmıştı. Çektikçe ağlayıp bırakıyordu. Bende mama aldırdım. Hasta olduğu için doymuyor diye biberonla verdim. Tabii biberonun o seri akışı onu kandırmaya yetmişti. O günden sonra da bi kaç kez dışında doğru düzgün emmedi.. Tek göğsümde süt tamamen kesildi. Diğeride damla damla kaldı bi kaç aya oda kesildi.. Ve ben emzirmenin tadına doyamayan bir anne olarak bir yanım eksik kalmıştım. Zaten sorunsuzca çok uzun bir süre emziremedim. Hep bir sıkıntı yaşadım. O kadar heveslenirdim ki sorunsuzca kucakta emen bebeklere.. Şimdilerde de büyümüş oturarak yada yürürerek emen koşup annesinin göğsüne yapışan bebeklere çok hevesleniyorum. Çünki bizim emzirme maceramız çok ama çok kısa sürdü.. Neyse konuyu kısa kesip size tavsiyelerde de bulunmak istiyorum. Öncelikle hamileyken meme ucunuz çatlaksa mutlaka krem kullanın. Vazelin bile olur. Emzirirken doğru emzirmeye dikkat edin. Ki ben doğruda emzirsem yara oldu ama. Emzirdikten önce ve sonra gazını alın bebeğin. Ben bunu yapmadım belkide hep gazdan emmek istemedi. 3 buçuk 4 aya doğru memeyi reddetme etrafı tanıma dönemi olduğu için bebeğiniz emmek istemeyebilir. Siz sakın zorlamayın istemedikçe emmesin. Ve kesinlikle sessiz bir ortamda emzirin. Her iki göğsünüzü de eşit emzirin. Ki mastit yani süt dolması olmasın. Şayet olursa da havluyu ütüleyip göğsünüze koyarak sağmayı deneyin. Sütünüzün çok olması için (6. Aydan itibaren azalıyor yoksa) en azından bol bol su için günde 3 lt civarı. Ben su içemediğimden de sütüm 6 aydan sonra çok azalmıştı.  Son olarak bebeğiniz hasta da olsa sakın biberonla mama vermeyin. Ben bu yüzden emziremedim çünki.. Sütünüz varsa bol bol emzirin.. Ve lütfen emzirmenin kıymetini bilin... Sevgiler.