10 Kasım 2015 Salı

Annelere Kitap Önerisi




Çok gezenmi bilir çok okuyanmı demişler.. Benim bu soruya yanıtım çok okuyandır.. Çünki okurken de gezebilir insan aynı zamanda. Bir roman kahramanıyla bilmediği diyarları dolaşıp bilmediği yerleri betimler hayal dünyasında. Nitekim her okuduğum kitapta bunu yaşıyorum bende. Ve sizlere ara sıra kitap önerisinde de bulunmak istiyorum nacizane fikirlerimle birlikte. Dün iki saat içinde başlayıp bitirdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum. İsmi "Oyuncu anne". Yazarı Şermin Çarkacı.  Evet evet, o sosyal medyayı sallayan oyuncu anneden bahsediyorum..! Kitapta 3 çocuğuyla muhteşem oyunlara imza atan bir annenin maceraları yazıyor. Bizlere çocukta oyunun önemini kolay ve anlaşılır bir dille anlatıyor. Öyle ki hemen kalkıp oğlumla oynamak istediğim oyunlar oldu. Ama henüz küçük olması nedeniyle bunu yapamadım şimdilik.  Aslında çocukların oyuna ne kadar aç oldukları günün 24 saatini oyunla geçirseler bile doymayacaklarını anladım bu kitapta. Onlarla oyun oynamanın onlara verdiği huzuru mutluluğu ilerde gülümseyerek hatırlayacaklarını anladım. Çocukluğun kısa bir dönemden ibaret olduğunu bu dönemde ne kadar çok anı biriktirirsek, ilerde daha az pişmanlık duyacağımı anladım. O, üç çocukla ve çalışarak, belki bizlerin aklına gelmeyen oyunları kurabiliyorsa benimde bir yerden ve geç olmadan başlamam gerektiğini anladım. Kısacası sizi ilk elinize aldığınız andan itibaren kapağıyla,içerisindeki resimleriyle ve hatta kokusuyla büyüleyen bir kitap! Mutlaka her annenin okuması gereken bir kitap.. Kitaplar hep hayatımızda olmalı ki çocuklarımızda teknolojiyle değil kitaplarla öğrensinler bazı gerçekleri.. Sözlerimi kitaptan bir alıntıyla sonlandırmak istiyorum. Aslında su gibidir çocuklar.. tertemiz,berrak,akıcı,yağmur gibi.. çocuklarına baktıkça annelerin gözleri bu yüzden dolar. Üzerimize yağın çocuklar,sizinle ıslanmayacaksak büyümenin ne anlamı var...?! Sevgiler..