3 Aralık 2015 Perşembe

Genç yaşta anne olmanın avantaj ve dezavantajları




Genç yaşta anne olmanın avantaj ve dezavantajlarından bahsettiğim yazım, www.alternatifanne.com da yayınlandı. Burda da yayınlamak istiyorum buyrun okumaya ..;)

Küçüklüğümden beri bebekleri hep severim. Çocukluğumda oyuncak bebeklerimin altını bezleyip banyosunu yaptırıp yatırır, onlara bir anne gibi şefkat gösterirdim. Bence her kadın anne olmak için doğmuştur. Bu yüzden o aşk, o duygu vardır hep içimizde.
Tabi ki ben, sırf anne olmak için evlenmedim. Aşık oldum, evlendim. Hep bir bebeğim olmasını istedim. Annelik sabır işi! Çoğu zaman zorlandığım, ağladığım, yıprandığım oluyor elbette. Kendime ayıracak vakit bulamadığım, eşimle güzel zaman geçiremediğim günler oluyor. Yani genç yaşta anne olmak, hiçbir birikime, sorumluluğa sahip değilken bir anda bir bebeğin annesi oluvermek benim için de hiç kolay olmadı. Üstelik sadece bir bebeğin sorumluluğu değil, bir evin bir eşin de yükü omuzlarımdayken ve yaşım henüz 23 iken “hiç zorlanmadım” desem yalan olur kesinlikle.
Bence biz genç kadınlar bir çocuk düşünürken bu kadar zor olduğunu o toz pembe hayallerimize yakıştıramıyoruz. Hele ki evlenir evlenmez bir çocuk sahibi olmanın, eşinle olan tüm sosyal ve duygusal aktivitelerinin biteceğini, eşinin sana olan ilgisinin yarıya düşeceğini ve senin de artık eşinden çok fazla ilgileneceğin bir bireyin olacağını hiç detaylı düşünemiyoruz ne yazık ki. Belki de yaşadığımız toplumun örf ve adetlerine göre hareket etmeyi tercih ediyoruz. Yani, yeni evli çiftlerin illa hemen bebeğinin olması, olmazsa bu kadın kısır mı neden doğuramıyor gibi toplumsal bir baskıya da maruz kalmamak adına bir an önce çocuk doğurmak istiyoruz. Ancak daha yemek yapmayı, evi çekip çevirmeyi beceremezken, kucağımıza aldığımız muhtaç bir yavruya bakmanın da zorluğunu anne olduktan sonra anlıyoruz malesef.
Tabi ki bu güzel duygunun dezavantajlarından çok, avantajları da saymakla bitmez. Mesela genç yaşta anne olabilmek ileriki yaşlara göre daha kolay. Hiç korunmadan 2. ayda hamile kalabilmiştim ben. Bu yaş ilerlerdikçe zorlaşıyor doğal olarak. Annelik aynı zamanda tüm gün fazlaca enerji istiyor, tahammül ve sabır istiyor. Her gece uykusuz kalmak, bütün gün zombi olarak dolaşmak kolay olmuyor! Yaş ilerledikçe dert, sıkıntı da artıyor haliyle. Evde bir gürültüye tahammül etmek daha zordur. Bir de kilo problemi var tabi. Ben 17 kilo almıştım hamilelikte. 4-5 ay içerisinde hepsini geri verdim. Ama 30‘lu yaştan sonra kilo vermek de sıkıntı oluyor. Yaşın ne kadar küçükse o kadar kolay kilo alıp verebiliyor insan.
Şuna da değinmek istiyorum. Bir çocuğun en büyük önceliği de oyun oynamak. Bazen yemekten içmekten de çok ihtiyaç duyar oyuna. Peki bunu yaşı büyük olan anneler nasıl yapar? Çok zorlanırlar ya da içlerinden pek gelmez artık.
Anneliğin bir diğer güzel yönü ise, kadını olgunlaştırması; öncelikler değişiyor, hayata bakış açısı değişiyor. “Annelik yaramış” derler örneğin halk arasında. Kadın daha bir güzel oluyor anne olunca. Kısacası hem güzel hem de zor bir meslek annelik. Her dalı barındırıyor bünyesinde. Yaşı kaç olursa olsun, bence her kadın bir an önce “anne” olsun…